Geplaatst in NaWe, Wetenschappen

Anticonceptie en SOA’s in 2 BVL

Het is al even geleden, maar afgelopen week had ik nog eens een werkvorm dat aansloeg bij mijn leerlingen van 2 BVL.

Een hoekenwerk over anticonceptiemiddelen en soa’s.
Anticonceptiemiddelen waren herhaling maar soa’s is nieuw. Maar aan de resultaten van hun toets te zien hebben ze er toch het nodige uit opgepikt.

Hieronder vind je het materiaal. De werkblaadjes zijn een samenraapsel van opdrachten op klascement.

Hoekenfiches anticonceptie & soa

Werkblaadjes anticonceptie en soa’s

Veel plezier!

Veerle

Auteur:

Ik ben Veerle Kamoen, afgestudeerd aan Odisee campus Waas, Sint-Niklaas. Ik volgde er de bachelor secundair onderwijs met keuzevakken biologie en Project Algemene Vakken (= PAV, een verzameling van algemene vakken voor het BSO). In mijn vrije tijd ga ik zeilen, zwemmen of spreek ik af met vrienden en gezellig samen zijn met de familie. Tussendoor zet ik me in als nationale vrijwilliger bij FOS Open Scouting in de Saamdagenploeg en de ploeg Jahoe!? waarvan ik lid ben van het kernteam.

4 gedachten over “Anticonceptie en SOA’s in 2 BVL

  1. Dag Veerle
    Wat een leuk materiaal allemaal! Ik heb snel op ‘volgen’ geklikt. Ik ben heel benieuwd wat er nog allemaal tevoorschijn komt. Zo leuk om mensen tegen te komen met een passie voor de job ( en PAV!).

    Ik ben zelf ook nog maar net een blog gestart. Er staat nog niet zo veel op, maar kom zeker eens kijken! Misschien vind je de start al leuk en kunnen we elkaar volgen om ideeën en gedachten te wisselen en elkaar te inspireren.

    groetjes Tess

    Like

    1. Dag Tess

      Super! Ik zal zeker eens een kijkje nemen op je blog (en volgen). Dank je wel voor de positieve boodschap. Dit schooljaar is het minder PAV aangezien ik enkel wetenschappen geef, maar je kan er altijd wel je eigen twist aan geven.

      Alle begin is moeilijk, maar laat dat je niet tegenhouden voor je blog.

      Groetjes
      Veerle

      Like

Plaats een reactie