Geplaatst in NaWe

Het geraamte

In 2BVL leerden de leerlingen de eerste weken over het geraamte. Eerst dacht ik ‘yes, een super tof onderwerp om mee te startten’. Maar dan begon ik voor te bereiden, zo makkelijk leek het toch niet om het dan ook nog op een interessante manier aan te brengen. Tot ik op het idee kwam om de leerlingen zelf een skelet te laten knutselen. De leerlingen vonden dit super! Nu hebben ze elk een “pop-up-skeletje”.

Wil je dit zelf ook eens proberen? Hier vindt je het sjabloon. Ik liet de leerlingen nog eens op elk botje de naam ervan schrijven.

Groetjes

Veerle

Auteur:

Ik ben Veerle Kamoen, afgestudeerd aan Odisee campus Waas, Sint-Niklaas. Ik volgde er de bachelor secundair onderwijs met keuzevakken biologie en Project Algemene Vakken (= PAV, een verzameling van algemene vakken voor het BSO). In mijn vrije tijd ga ik zeilen, zwemmen of spreek ik af met vrienden en gezellig samen zijn met de familie. Tussendoor zet ik me in als nationale vrijwilliger bij FOS Open Scouting in de Saamdagenploeg en de ploeg Jahoe!? waarvan ik lid ben van het kernteam.

Plaats een reactie