Geplaatst in Geen categorie

Kwartet SOA’s

Een leuke manier om verschillende soa’s te leren kennen is spelenderwijs. Ik maakte een kwartetspel met telkens een kwartet per SOA (oorzaak, symptomen, gevolgen, voorkomen). Het idee haalde ik van een voorbeeld op klascement dat ik aangepast heb voor leerlingen van het tweede jaar. Zowel voor de a-stroom als de b-stroom.

Wil je zelf aan de slag met het kwartetspel? Download het, print en knip en spelen maar!

Na het spel deed ik een klasgesprek over SOA’s. De leerlingen waren toch wel onder de indruk over de vele soorten. De meesten kennen enkel AIDS/HIV.

kwartet_SOA

Veel spel- & leerplezier!

Veerle

Auteur:

Ik ben Veerle Kamoen, afgestudeerd aan Odisee campus Waas, Sint-Niklaas. Ik volgde er de bachelor secundair onderwijs met keuzevakken biologie en Project Algemene Vakken (= PAV, een verzameling van algemene vakken voor het BSO). In mijn vrije tijd ga ik zeilen, zwemmen of spreek ik af met vrienden en gezellig samen zijn met de familie. Tussendoor zet ik me in als nationale vrijwilliger bij FOS Open Scouting in de Saamdagenploeg en de ploeg Jahoe!? waarvan ik lid ben van het kernteam.

Plaats een reactie