Geplaatst in Geen categorie, PAV, Wetenschappen

De laatste loodjes …

Hey,

Lang geleden. Met het einde van het schooljaar dat achter de hoek schuilt is alles een beetje stilgevallen.

Ik ben alvast razend benieuwd naar de deliberende klassenraden van volgende week. Opnieuw iets onbekends voor mij waar ik hopelijk veel zal bijleren.

Velen zullen nu examens aan het verbeteren zijn, maar ik niet. Afgelopen vrijdag was mijn laatste lesdag aangezien mijn leerlingen deze week hun laatste blokstage hebben. Die laatste lesweken waren vrij hectisch. Bij de zesde jaars stond alles in het teken van hun GIP-presentatie en de vijfdes? Tja, dat werd improviseren. Van individuele opdrachten naar een film gevolgd door een nabespreking tot een escape room waarmee ik hun kennis en vaardigheden van dit schooljaar nog eens heb getest. Tot slot om de week af te sluiten zat ik mee in de GIP-jury van mijn leerlingen. Manman, wat was het raar om eens aan de andere kant te zittten. Toen ik mijn leerlingen daar vooraan in de klas zenuwachtig zag staan moest ik meteen aan mezelf denken toen ik 6 jaar geleden mijn GIP-voorstelling moest doen. Maar ook aan vorig jaar met de posterpresentatie van mijn bachelorproef. Het lijkt allemaal nog niet zo lang geleden en dit liet me dan ook terugkijken naar het voorbije schooljaar. Er is zoveel veranderd voor mij en ik kan maar één iets besluiten: Ik sta super graag voor de klas en zou het niet kunnen missen. Het was een parcours van vallen en opstaan maar ik ben er geraakt met doorzettingsvermogen en het gevoel dat ik de leerlingen iets heb kunnen bijleren is fantastisch.

Vorige week woensdag ging ik met de zesde jaa; rs een voor de laatste les naar de Blaarmeersen. De leerlingen die me allemaal bedankten voor het schooljaar deed me toch iets. Dat doet me toch denken van ‘daar doe ik het voor’.

Deze week heb ik geen lessen meer te geven en ook geen examens te verbeteren. Wat staat er dan wel op de planning? Mijn leerlingen bezoeken in hun stagewinkels. Altijd leuk om de leerlingen eens in een andere context te zien. MAar dit heeft natuurlijk ook een keerzijde, of toch bij mij. Ik kan het nooit niet laten om eens rond te kijken in winkels en je kan het waarschijnlijk al raden… in de toekomst zou ik beter mijn portefeuille thuis laten. Al heb ik vandaag toch iets nuttigs gekocht in de Flying Tiger: 3D anatomische modellen van een kikker en een tarantula. Ja hoor, de modellen kloppen, dat was alleszins mijn enige schrik. Voor die €15 per vind ik de prijs toch goed meevallen en je het er nog plezier mee aangezien je ze zelf nog in elkaar moet puzzelen. Dit is wel op een ‘wup en een pink’ gebeurd (15 min voor de kikker en 9 min voor de tarantula). Ik vind het alvast een optie om te overwegen als je op zoek bent naar mooie 3D-modellen voor in de klas!

veel succes met de laatste loodjes en ik wens jullie een fantastisch goede en zonnige vakantie!

Groetjes, Veerle

Auteur:

Ik ben Veerle Kamoen, afgestudeerd aan Odisee campus Waas, Sint-Niklaas. Ik volgde er de bachelor secundair onderwijs met keuzevakken biologie en Project Algemene Vakken (= PAV, een verzameling van algemene vakken voor het BSO). In mijn vrije tijd ga ik zeilen, zwemmen of spreek ik af met vrienden en gezellig samen zijn met de familie. Tussendoor zet ik me in als nationale vrijwilliger bij FOS Open Scouting in de Saamdagenploeg en de ploeg Jahoe!? waarvan ik lid ben van het kernteam.

Plaats een reactie